
Sistemska i mrežna podrška
Sistemska podrška predstavlja skup zadataka u svrhu nadgledanja i upravljanja IT infrastrukturom. Sistem administratori ili inžinjeri, nisu programeri, ali je potrebno da imaju određena znanja i iz te oblasti.

Izbor i nabavka IT opreme, projektiranje mrežne infrastrukture, konfiguracija i održavanje mrežne opreme (hardverska i softverska) i korisnička podrška samo su neki od poslova koji se danas postavljaju pred inženjere i administratore IT infrastrukture.
Sistemska podrška predstavlja skup zadataka u svrhu nadgledanja i upravljanja IT infrastrukturom. Sistem administratori ili inžinjeri, nisu programeri, ali je potrebno da imaju određena znanja i iz te oblasti. Njihov zadatak je da budu garancija ispravnog i odgovarajućeg rada mreže i sistema, zavisno od tipa aplikacija, broja korisnika i podrške poslovnim procesima koju obavljaju.


Poslovanje modernog preduzeća zasniva se na pravovremenim i točnim informacijama, za šta je direktno odgovoran sistem administrator. IT sistem bilo koje organizacije bi trebao biti dostupan 24/7, jer pad sistema može imati katastrofalne posljedice. Poslovanje kompanije zavisi od izdržljivosti IT sistema što znači da mora postojati čvrst i jasan plan sistemske administracije, što je u opisu posla sistem administratora.

Pod mrežnom administracijom se podrazumijeva:
- dizajn mreža LAN/WAN
- razumjevanje mrežnih protokola
- razumjevanje koncepta domena u mrežnom okruženju
- poznavanje mrežne i sistemske opreme
- konkretan rad sa opremom
- poznavanje PC hardvera i serverskih PC arhitektura
- poznavanje mrežnih servisa

Osnovni zadaci sistem administratora su:
- projektiranje informatičkog rješenja
- implementacija rješenja
- politika sigurnosti
- korisnička podrška – Helpdesk/ServiceDesk
- ažuriranje postojećeg i implementacija novog sistemskog ili mrežnog softvera
- nadgledanje i menadžment
- optimizacija, fault tolerance, prognoziranje – forecasting, troubleshoting i preventiva
- dnevni nadzor, održavanje i upravljanje svim dijelovima sistema
Ovako složeni poslovi sistemske administracije ne mogu biti odgovornost samo jedne osobe. Tu se radi o timu certificiranih inženjera i administratora sa jasno podjeljenim zadacima i odgovornostima.
Samo projektiranje, instalacija, konfiguracija i održavanje, zahtjeva kompetentne kadrove spremne da odgovore svim zahtjevima suvremenog poslovanja podržanog hardverskim i softverskim rješenjima. Ugovori u kojima preduzeća sklapaju poslove o održavanju, zahtjevaju predani rad tima certificiranih i kompetentnih stručnjaka, jer u suprotnome može dovesti do velikih gubitaka u poslovanju.
Administratori IT infrastrukture (mrežni i sistem inžinjeri) su izuzetno odgovorni i autoritativni. Moraju imati snažnu radnu etiku i visoke moralne standarde, uvijek biti spremni na suradnju i pomoć u svim sektorima, ponuditi rješenje za sve probleme i zbog toga su izuzetno cjenjeni od strane svih zaposlenih.
Danas su najprestižnijih i najcjenjenijih certifikata iz ove oblasti: Microsoft certifikat MCSA ili MCSE , Cisco: CCNA, CCNP, CCIE, …, HP, EMC, IBM, Symantec, …TrendMicro, …

Za sva pitanja stojimo Vam na raspolaganju
Kontaktirajte nas putem forme
ili pozovite +387 36 355 350